Els alumnes de 4t d'ESO D i E han anat el dia 12 de desembre al centre cívic de Torreforta per a l'activitat «De la poesia catalana a la música urbana», dins de la 12a edició de La ciutat a cau d’orella. Que la paraula t’acompanyi, que se celebra del 9 al 15 de desembre de 2024
Aquest espectacle ofereix una fusió innovadora entre la poesia catalana clàssica i la música urbana. Mitjançant versions musicals de poetes com Maria Mercè Marçal, Montserrat Abelló, Marta Pesarrodona, Jacint Verdaguer, Joan Maragall, Vicent Andrés Estellés, Salvador Espriu, Anna Dodas, Maria Beneyto, Joan Salvat-Papasseit i Caterina Albert, l’alumnat ha pogut descobrir com la poesia en català es pot reinterpretar a través de l’univers de la música actual amb cançons de coneguts artistes com Doja Cat, Kendrick Lamar, Cardi B, i Eminem.
L'activitat ha estat interpretada en directe pel grup Fetitxe 13, Hirens i DJ Payer Five, amb la supervisió del filòleg Emili Samper de la URV. Versembrant.cat és un projecte educatiu que apropa la poesia als joves. A tall de curiositat, cal dir que la cantant havia estat alumna de l'IAMF.
Després del concert en què l'alumnat ha participat de manera molt activa hi ha hagut un petit col·loqui molt profitós.
Cal agrair aquesta iniciativa que ofereixen les nostres institucions d'apropar la poesia als joves de manera gratuïta amb un espectacle de gran qualitat.
Cal agrair aquesta iniciativa que ofereixen les nostres institucions d'apropar la poesia als joves de manera gratuïta amb un espectacle de gran qualitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada