Criteris d’avaluació
Apreciar i valorar críticament textos dels diferents gèneres literaris, contextualitzant-los en el seu marc històric i artístic. Conèixer les principals obres de la Literatura Catalana i el seu context. (Competència 3).
Fer comentaris raonats i estructurats sobre els continguts i els recursos lingüístics emprats en les diferents obres estudiades. (Competència 1).
Identificar les característiques essencials i els recursos estilístics dels gèneres literaris: poesia, narrativa, teatre i assaig, relacionant-les amb les idees estètiques i les transformacions artístiques i històriques treballades. (Competències 1 i 4).
Llegir significativament les obres programades de literatura catalana, tot valorant-ne la capacitat de comprensió i d'interpretació. (Competència 1).
Usar la comparació de produccions de diferents orígens per explicar les influències, coincidències o diferències entre les diferents literatures, moviments, períodes o manifestacions. (Competència 3 i 5).
Participar de manera activa, reflexiva i crítica en converses per a la construcció de coneixements i la comprensió dels textos literaris que es comenten a l'aula. (Competència personal i competència lingüística).
Planificar i estructurar amb rigor i adequació treballs acadèmics sobre temes literaris(obres o fragments) que prenguin com a base la lectura d'obres, amb autonomia i esperit crític i ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (Competència personal i competència digital).
Elaborar textos de diferents menes i amb diferents suports, a partir dels models literaris llegits i analitzats (Competència 2).
Organització de l’assignatura i puntuació
● Cada trimestre es llegiran dues obres. Sempre que es pugui es llegirà a l’aula.
LECTURES PRESCRIPTIVES 2n de batxillerat (2024-2025)
1a avaluació 1. Santiago Rusiñol, L'alegria que passa.
2. Joan Salvat-Papasseit, El poema de la rosa als llavis.
2a avaluació: 3. Miquel Llor, Laura a la ciutat dels Sants.
4. Salvador Espriu, Antígona.
3a avaluació: 5. Jesús Moncada, El cafè de la granota.
6. Maria-Mercè Marçal, Bruixa de dol.
*L’ordre i l’editorial l’indicarà el professorat.
● Cada alumne/a ha de portar el llibre de lectura a classe. Els apunts, resums iintervencions a classe són fonamentals.
● Es farà una contextualització de l’autor i l’obra.
● De cada obra el professorat indicarà els aspectes objectes d’estudi.
-Cada trimestre es faran dues proves sobre la matèria: 60 %.
Les proves constaran de qüestions teòriques, de reflexió sobre les lectures i de comentari de text.
-Cada trimestre s’entregaran comentaris literaris i un treball sobre cada autor: 40 %.
Els treballs consistiran en petites investigacions sobre autors, corrents literaris i èpoques treballades. També poden incloure comparacions entre textos literaris o l’anàlisi d’escrits, imatges o diferents elements de cada període. Per altra banda, s’entregarà com a mínim un comentari literari sobre cada autor treballat, així com textos de diferents menes, partint dels models literaris estudiats.
Remarques
La nota final de totes les proves quedarà rebaixada pels errors de normativa (gramaticals, lèxics, ortogràfics, morfosintàctics): es descomptaran 0,1 punts per cada error.
Si un alumne fa una mala praxi en un examen, suspendrà la matèria del trimestre.
No s’acceptaran treballs o exercicis plagiats o elaborats amb programes d’intel·ligència artificial.
Per aprovar l’assignatura cal obtenir una mitjana global de 5. Per poder fer la mitjana final caldrà assolir una nota mínima de 4 en cadascuna de les avaluacions.
No es preveuen activitats de millora.
Recuperació
En cas que un alumne suspengui alguna avaluació, tindrà la possibilitat de recuperar-la amb activitats avaluatives (dossier, test al moodle o prova escrita). La nota màxima de les activitats avaluatives és 5.
En cas que l’alumne suspengui el curs, haurà de presentar-se a la recuperació extraordinària.
L’examen de recuperació extraordinària es farà conjuntament a tots els grups en el període determinat per direcció del centre. La prova consistirà en un seguit de preguntes teòriques i un comentari de text.
Si l’alumne fa una mala praxi a l’examen, suspendrà la matèria.
En cas que un alumne no assisteixi a una prova fixada amb anterioritat, prevalen les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada