Criteris d'avaluació de Literatura Catalana - 2n de BAT Nocturn

CRITERIS D'AVALUACIÓ

● Apreciar i valorar críticament textos dels diferents gèneres literaris, contextualitzant-los en el seu marc històric i artístic. Conèixer les principals obres de la Literatura Catalana i el seu context. (Competència 3).

● Fer comentaris raonats i estructurats sobre els continguts i els recursos lingüístics emprats en les diferents obres estudiades. (Competència 1).

● Identificar les característiques essencials i els recursos estilístics dels gèneres literaris: poesia, narrativa, teatre i assaig, relacionant-les amb les idees estètiques i les transformacions artístiques i històriques treballades. (Competències 1 i 4).

● Llegir significativament les obres programades de literatura catalana, tot valorant-ne la capacitat de comprensió i d'interpretació. (Competència 1).

● Usar la comparació de produccions de diferents orígens per explicar les influències, coincidències o diferències entre les diferents literatures, moviments, períodes o manifestacions. (Competència 3 i 5).

● Participar de manera activa, reflexiva i crítica en converses per a la construcció de coneixements i la comprensió dels textos literaris que es comenten a l'aula. (Competència personal i competència lingüística).

● Planificar i estructurar amb rigor i adequació treballs acadèmics sobre temes literaris (obres o fragments) que prenguin com a base la lectura d'obres, amb autonomia i esperit crític i ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (Competència personal i competència digital).

● Desenvolupar projectes de recerca que es concretin en una exposició oral, un assaig o una presentació multimodal i que mostrin la resposta personal com a lector/a, establint vincles entre els clàssics de la literatura catalana i altres textos. (Competència personal).

● Elaborar textos de diferents menes i amb diferents suports, a partir dels models literaris llegits i analitzats (Competència 2).

PUNTUACIÓ

-Prova/es sobre la matèria: 60 %.

-Activitats, presentacions, comentaris, notes de classe, treball diari: 40 %

Es farà un examen (com a mínim) per avaluació de la matèria donada segons la programació, tot i que es podrà repartir, si es creu oportú, en dues sessions. L'examen constarà de qüestions teòriques, de reflexió sobre les lectures i de comentari de text.

En totes les proves escrites per cada errada:

● -ortogràfica restarà 0,1 punts

● -per a cada error de contingut (falten idees/informació o les idees estan mal

expressades, manca de precisió) restarà 0,25

● -per a cada falta de cohesió (bon ús dels connectors, de les formes verbals, de

les preposicions) i/o ordenació del contingut (estructura) restarà 0,25

● -per a cada falta d’adequació (cal utilitzar el registre formal) restarà 0,25


ORGANITZACIÓ DE L’ASSIGNATURA

● Cada trimestre es llegiran dues obres. Sempre que es pugui es llegirà a l’aula.

LECTURES PRESCRIPTIVES 2n de batxillerat (2024-2025)

1a avaluació 

1. Santiago Rusiñol, L'alegria que passa.

2. Joan Salvat-Papasseit, El poema de la rosa als llavis.

2a avaluació: 

3. Miquel Llor, Laura a la ciutat dels Sants.

4. Salvador Espriu, Antígona.

3a avaluació: 

5. Jesús Moncada, El cafè de la granota.

6. Maria-Mercè Marçal, Bruixa de dol.

*L’ordre i l’editorial l’indicarà el professorat.


● Cada alumne/a ha de portar el llibre de lectura a classe. Els apunts, resums i intervencions a classe són fonamentals.

● Es farà una contextualització de l’autor i l’obra.

● De cada obra el professorat indicarà els aspectes objectes d’estudi.


RECUPERACIÓ

Les recuperacions es faran a final de curs i l'alumnat s'haurà d'examinar de les avaluacions suspeses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada