1r d’ESO Llengua catalana i Literatura
AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ
1r trimestre:
Competència 9: 40 % categories gramaticals (nom i adjectiu), consonantisme i vocalisme, dictats
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites, comprensions lectores
20 % SdA Carta formal
Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 2)
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier.
2n trimestre:
Competència 9: 40 % categories gramaticals (determinants i pronoms), accentuació i signes de puntuació, dictats
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites, comprensions lectores
20 % SdA Descripció d’espais oberts
Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 3) i lectura obligatòria Ombres a la foscor
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier
3r trimestre:
Competència 9: 40 % categories gramaticals (verb, adverbi, preposició i, conjunció), formació de paraules (lèxic), dictats
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites, comprensions lectores
20 % SdA Conte.
Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 1)
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier
L’avaluació final serà el resultat de la mitjana ponderada de les tres avaluacions: 25%, 25%, 50%.
2n d’ESO Llengua catalana i Literatura
AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ
1r trimestre:
Competència 9 i 1: 40 % sintagmes (nominal i verbal), les llengües i els seus parlants, vocalisme i consonantisme
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites, comprensions lectores
20 % SdA Anuncis publicitaris
Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 1)
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier.
2n trimestre:
Competència 9: 40 % categories gramaticals (determinants i pronoms), accentuació i signes de puntuació, dictats
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites, comprensions lectores
20 % Cerquem en el bagul dels records. Text biogràfic.
Competències 7 i 8: 10 % educació literària i lectura obligatòria Mar i cel
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier
3r trimestre:
Competència 9: 40 % categories gramaticals (verb, adverbi, preposició i, conjunció), formació de paraules (lèxic), dictats
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites, comprensions lectores
20 % SdA Ruta pel barri.
Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 2)
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier
3r d’ESO Llengua catalana i Literatura
AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ
Seguirem els eixos fonamentals proposats pel Departament, d’acord amb el sistema actual d’avaluació del nostre projecte:
1r trimestre:
Competència 1 i 9: 50 %
Descriure i valorar la diversitat lingüística i cultural a partir del reconeixement de les llengües de l’alumnat i la realitat plurilingüe i pluricultural. (C1)
Derivació, oració: modalitats, subjecte i predicat, veu passiva; ortografia: signes de puntuació (C9)
.
Competència 4 i 5: 20%
10 % expressions escrites (els textos periodístics), comprensions lectores.
10 % SdA: Què passa a la teva ciutat? Ja la coneixes prou?
Competències 7 i 8: 20 % educació literària (La literatura meravellosa, els poemes èpics i la tragèdia) i lectura obligatòria.
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures d’estiu, deures generals i dossier.
2n trimestre:
Competència 1 i 9: 50 %
Les llengües del món.
Derivació i composició.
Els temps verbals: els usos i formes verbals dels verbs irregulars i perífrasis verbals.
Complements verbals.
La síl·laba i l’accentuació.
Competència 4 i 5:
10 % expressions escrites (el text argumentatiu), comprensions lectores
10 % SdA:
Competències 7 i 8:
20 % Educació literària (novel·la de cavallers, novel·la romàntica i novel·la realista) i lectura obligatòria
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier.
3r trimestre:
Competències 1 i 9: 50 %
Complements verbals i substitució pronominal.
La dièresi. L’apòstrof i el guionet.
Competència 4 i 5:
10 % expressions escrites (El text persuasiu: l’anunci), comprensions lectores…
10 % SdA: Què passa al món?
Competències 7 i 8: 20 % educació literària (el conte policíac i la novel·la negra. La novel·la de ciència-ficció) i lectura obligatòria.
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier.
També cal tenir en compte els següents aspectes:
Es valorarà la feina de l’estiu (quaderns, lectures…) amb una nota positiva de fins a 1 punt del primer trimestre
Si el/la docent ho creu convenient, es farà una prova d’avaluació inicial destinada a saber els coneixements i habilitats en la matèria.
En cas d’un dictat preparat es descomptarà 1 punt per falta. En casos especials, el professor ho valorarà.
Les expressions escrites s’avaluaran amb la rúbrica d’expressió escrita del cicle. Les faltes d’ortografia als exàmens descompten 0,1 punts amb un màxim de 2 punts.
Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració. Aquests criteris cal tenir-los presents en totes les proves, exàmens i treballs que l’alumnat presenti.
Es farà un examen per avaluació. Per raons pedagògiques el professorat pot partir la matèria en dues proves sempre que ho cregui oportú. L’avaluació és contínua.
A l’hora de configurar el valor de la nota mitjana final s’estableixen els percentatges següents: 25% al primer trimestre, 25% al segon trimestre i 50 al tercer trimestre. Per a fer la nota mitjana es requereix tenir una mitjana mínima de 4 a cada trimestre. Si un alumne no té aquesta mitjana, haurà de fer una activitat de recuperació, d’acord amb el criteri del departament. L’aprovat és un 5.
Si un alumne fa una mala praxi en un examen d’avaluació, se li suspèn l’avaluació.
En cas que un alumne no assisteixi a una prova fixada amb anterioritat, haurà de presentar un justificant oficial (mèdic, administratiu, etc.) per tal de poder-la realitzar.
Les qüestions i les activitats que es proposin a les proves d’avaluació han de ser similars a les que s’han fet servir per aprendre i han d’estar relacionades directament amb els continguts i objectius marcats.
No hi haurà proves individuals de recuperació a final de curs. Si un alumne suspèn el curs, haurà d’aprovar els dos primers trimestres del curs següent.
FEM TEATRE - OPTATIVA 3r d’ESO
4t d’ESO Llengua catalana i Literatura
AVALUACIÓ i RECUPERACIÓ
1r trimestre:
Competència 1 i 9: 50 %
Les varietats dialectals
La predicació verbal i no verbal
Funcions dels pronoms febles.
L’accentuació, el diftong, la dièresi, l’apòstrof i les contraccions.
Competència 4 i 5: 20%
10 % expressions escrites (el text argumentatiu), comprensions lectores (Competències Bàsiques)..
10 % SdA: Una jornada modernista a Sitges.
Competències 7 i 8: 20 % educació literària (La Renaixença i l’Escola Mallorquina) i lectura obligatòria.
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures d’estiu, deures generals i dossier.
2n trimestre:
Competència 1 i 9: 50 %
Les varietats funcionals de la llengua: registres i varietat estàndard.
Combinacions de pronoms febles. Les construccions coordinades i les oracions subordinades substantives.
El guionet, les vocals i les consonants oclusives.
Competència 4 i 5:
10 % expressions escrites (la ressenya) , comprensions lectores (Competències Bàsiques)…
10 % SdA: Viatjant pel km 0
Competències 7 i 8: 10 % educació literària (El Noucentisme, les avantguardes, l’època de la clandestinitat i la resistència) i lectura obligatòria.
Competències 2 i 3: (10%) exposició oral de la SdA.
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier.
3r trimestre:
Competències 1 i 9: 50 %
Les oracions subordinades de relatiu. Les oracions causals, finals, consecutives i comparatives. Les oracions temporals, condicionals i concessives.
La essa sorda i la essa sonora. Les consonants fricatives i africades palatals. Les consonants nasals i la ela geminada.
Competència 4 i 5:
10 % expressions escrites (sol·licitud, currículum, carta de presentació), comprensions lectores (Competències Bàsiques)…
10 % SdA: Viure l’exili a través de l’escriptura.
Competències 7 i 8: 20 % educació literària (L’època de la recuperació i la postmodernitat: narrativa, poesia, teatre) i lectura obligatòria.
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre: 10 %, actitud, participació, deures i dossier.
També cal tenir en compte els següents aspectes:
Es valorarà la feina de l’estiu (quaderns, lectures…) amb una nota positiva de fins a 1 punt del primer trimestre
Si el/la docent ho creu convenient, es farà una prova d’avaluació inicial destinada a saber els coneixements i habilitats en la matèria.
En cas d’un dictat preparat es descomptarà 1 punt per falta. En casos especials, el professor ho valorarà.
Les expressions escrites s’avaluaran amb la rúbrica d’expressió escrita del cicle. Les faltes d’ortografia als exàmens descompten 0,1 punts amb un màxim de 2 punts.
Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració. Aquests criteris cal tenir-los presents en totes les proves, exàmens i treballs que l’alumnat presenti.
Es farà un examen per avaluació. Per raons pedagògiques el professorat pot partir la matèria en dues proves sempre que ho cregui oportú. L’avaluació és contínua. A l’hora de configurar el valor de la nota mitjana final s’estableixen els percentatges següents: 25% al primer trimestre, 25% al segon trimestre i 50 al tercer trimestre. Per a fer la nota mitjana es requereix tenir una mitjana mínima de 4 a cada trimestre. Si un alumne no té aquesta mitjana, haurà de fer una activitat de recuperació, d’acord amb el criteri del departament. L’aprovat és un 5.
Si un alumne fa una mala praxi en un examen d’avaluació, se li suspèn l’avaluació.
En cas que un alumne no assisteixi a una prova fixada amb anterioritat, haurà de presentar un justificant oficial (mèdic, administratiu, etc.) per tal de poder-la realitzar.
Les qüestions i les activitats que es proposin a les proves d’avaluació han de ser similars a les que s’han fet servir per aprendre i han d’estar relacionades directament amb els continguts i objectius marcats.
Recordem que les proves de CB que es fan a quart el mes d’abril són orientatives del nivell lingüístic de l’alumne, però no tenen en compte l’adquisició dels altres indicadors competencials que s’han treballat al llarg del curs; per tant, la nota obtinguda no implica l’aprovat de la matèria de llengua catalana de final d’aquesta etapa.
DIGITALITZACIÓ AUDIOVISUAL - OPTATIVA 4t d’ESO
Totes les activitats executades són avaluables i es busca l’autonomia en l’aprenentatge de l’alumnat. El treball per grups facilita aquesta autonomia. Cada grup haurà de dur a terme les tasques encomanades pel professorat i al llarg del curs farà tots els tipus d’activitats que es fan dins de la matèria. L’alumnat ha de demostrar que cada vegada té més competència digital en l’ús del programari de la matèria.
A la majoria de les activitats es recull el criteri de “lliurar correctament” respecte dels documents o enllaços a generar. S’entén amb aquest terme, enviar al professor o professora els documents assenyalats a les diferents activitats seguint les pautes indicades (nom del fitxer correcte, desat on es demana, compartit correctament, lliurat dins del termini...)
Pel que fa als qüestionaris, no s’ha indicat cap criteri d’avaluació, ja que el seu disseny porta incorporat el pes de les preguntes i es realitza el càlcul de la nota final de forma automàtica.
Els fòrums i debats es consideren, també, com a activitats avaluables. En els criteris d’avaluació s’ha indicat l’obligatorietat de realitzar dues entrades com a mínim per tal de ser puntuats. Tot i això, queda a criteri del professor o professora corresponent valorar la qualitat de les intervencions realitzades perquè es considerin vàlides.
Cal tenir en compte que totes les activitats grupals s’han plantejat d'acord amb grups de 2 o 3 components. Aquest fet s’haurà de tenir en compte en alguns enunciats d’activitats i els seus criteris d’avaluació corresponents.
Com a tancament del curs s’han plantejat dos qüestionaris, un d’autoavaluació i un altre de coavaluació entre els companys i companyes del grup. En el cas del qüestionari d’autoavaluació, les preguntes es divideixen en tres grans blocs: respecte de les tasques individuals, respecte del seguiment del curs i respecte del projecte. Pel que fa a les preguntes del bloc de projecte, són les mateixes que les recollides al qüestionari de coavaluació, de forma que es pugui establir una relació entre les respostes.
No s’han plantejat criteris d’avaluació respecte d’aquests qüestionaris ni pes relatiu, quedant a criteri del professorat aquest extrem.
Els tres trimestres tenen el mateix valor i es fa mitjana dels tres. Per millorar la nota l’alumne pot fer una activitat de creació d’una revista.
Quadre trimestral de les activitats i competències:
ARTS ESCÈNIQUES 4t ESO (optativa)
L’avaluació es durà a terme principalment mitjançant rúbriques d’observació del treball a classe. Es valorarà la implicació en el treball diari de l’aula i la participació activa en les diferents activitats i tasques implícites en els processos d’aprenentatge així com la seva disponibilitat i implicació per millorar-les a través del treball individual i col·lectiu. En definitiva, es tindrà en compte l’evolució de l’aprenentatge.
Distribució del valor de la nota:
1r de BAT Llengua catalana i Literatura
CRITERIS D’AVALUACIÓ i RECUPERACIÓ
1a Avaluació
Competència 4 i 5
Comprensió i elaboració de textos acadèmics de tipologia i registres diversos (10%)
Competència 8. Lectura guiada
Proves de continguts literaris [70%]
SdA Descobrim tot el que amaga el text literari [20%]
En aquest trimestre les competències 6, 9 i 10 estan incloses dins de les rúbriques de correcció dels comentaris literaris, de les proves de continguts literaris i de les expressions escrites.
2a Avaluació
Competència 4 i 5
Comprensió i elaboració de textos acadèmics de tipologia i registres diversos (20%)
Competència 8.
Proves de continguts literaris [70%]
Competència 6 i 3
SdA Veus de dona a Tarragona [10%]
En aquest trimestre les competències 6, 9 i 10 estan incloses dins de les rúbriques de correcció dels comentaris literaris, de les proves de continguts literaris i de les expressions escrita.
3a Avaluació
Competència 4 i 5
Comprensió i elaboració de textos acadèmics de tipologia i registres diversos (10%)
Competència 9.
Proves de continguts metalingüístics [70%]
Competència 3, 6 i 7
SdA Els clàssics no moren mai [20%]
En aquest trimestre les competències 6, 9 i 10 estan incloses dins de les rúbriques de correcció dels comentaris literaris, de les proves de continguts literaris i de les expressions escrita.
Remarques
La nota final de totes les proves quedarà rebaixada pels errors de normativa (gramaticals, lèxics, ortogràfics, morfosintàctics): es descomptaran 0,1 punts per cada error encara que siguin repetits (sense límit), siguin del tipus que siguin.
Es podrà descomptar fins a 1 punt la nota final de trimestre en cas que l’alumne/a no tingui un comportament adequat a l’aula.
Si un alumne fa una mala praxi en un examen, se li suspendrà la matèria del trimestre.
No s’acceptaran treballs o exercicis plagiats o elaborats amb programes d’intel·ligència artificial.
Per aprovar l’assignatura cal obtenir una mitjana global de 5. Per poder fer la mitjana final caldrà obtenir una nota mínima de 4 en cadascuna de les avaluacions. La nota final es formarà a partir dels percentatges següents: 25 % 1a avaluació, 25 % 2a avaluació i 50 % tercera avaluació.
Recuperació
Si fa una mala praxi a l’examen, se li suspendrà la matèria.
En cas que un alumne no assisteixi a una prova fixada amb anterioritat, haurà de presentar un justificant oficial (mèdic, administratiu, etc.) per tal de poder-la realitzar.
Millora
Amb la finalitat de fer una proposta que pugui encabir totes les opcions i la igualtat d’oportunitats, el departament acorda que puguin pujar 1 punt la nota a partir d’una nota de 5 a cada trimestre fent tres ressenyes orals (de lectures autònomes, d’obres teatrals, de dansa… que hagin pogut anar a veure), participant en concursos literaris de fora del centre, etc. (competència 7).
El departament valorarà l’opció de fer un examen de millora a l’alumnat que hagi assolit un mínim de 7 a l’avaluació final. Amb aquesta millora només podrà obtenir 1 punt més.
1r de Batxillerat - Comunicació Digital
QUALIFICACIÓ: Les notes són per trimestre. La mitjana aritmètica dels trimestres determinarà la mitjana final de la matèria al juny. El desglossat competencial servirà per indicar les mancances i/o fortaleses específiques de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge que es comunicaran en els butlletins i a la classe. L’arrodoniment es farà quan la nota trimestral o final sigui igual o superior a X’7.
INSTRUMENTS d’avaluació: les rúbriques permeten que l’alumne sigui conscient de què se li demana i com se l’avalua en cada situació. En cada tasca l’alumne rebrà les concrecions i explicacions del com, del què i del quan de cada activitat.
Per millorar la nota al juny cal realitzar un producte audiovisual (C3) d’un minut (permet incrementar fins a 1 punt la nota final) o fer una ressenya d’unes lectures proposades relacionades amb la matèria (C5i6). Això es farà durant el 3r trimestre (el lliurament ha de ser 5 dies abans de la finalització del curs).
La prova extraordinària serà un examen competencial amb una part pràctica.
AVALUACIÓ PER COMPETÈNCIES (dins de les evidències i amb ponderació independent):
Les situacions d’aprenentatge es plantegen en clau de fets de la vida real perquè l’alumne s’impliqui en la realització de la tasca (el producte mediàtic que se’ls demana) i que valori els coneixements, destreses i actituds que s’han treballat a classe. Es busca que la situació doni sentit a allò que estem adquirint, però valorant l’esperit crític vers el procés d’aprenentatge i els sabers que es treballen. I, òbviament, anant de les competències específiques a les generals.
Per exemple: el resum d’un text per ser llegit a un familiar, encàrrec de redacció i disseny d’una revista en paper (temàtica lliure), redacta una crònica periodística d’una exposició, ets redactor d’un diari i has d’escriure una notícia, ets divulgador de novetats (temàtica lliure) com a redactor d’una revista digital, ets un periodista i humorista gràfic i crees mems a partir d’una notícia, ets un crític periodístic i fas una crítica d’una revista o diari, ets un crític de publicitat i detalles un anunci audiovisual, etc.
L’assignatura consta de tres situacions d’aprenentatge que s’apliquen a cada trimestre:
1r trimestre: Pot una revista explicar el meu món?
2n trimestre: Tinc un blog i em vull explicar!
3r trimestre: La publicitat ens alliçona?
1r de Batxillerat - Literatura Universal
Criteris i indicadors d’avaluació i qualificació.
Consideracions generals
Si l’alumnat millora el seu procés d’aprenentatge després de la retroacció corresponent per part del professorat, millora el resultat de l’avaluació. Cadascuna de les evidències per avaluar permet aquesta millora. L’avaluació trimestral és orientativa i numèrica.
S’entén per qualificació la valoració dels resultats d’aprenentatge aconseguits per l’alumnat al final de l’assignatura. La qualificació és anual i numèrica, com a compendi de les evidències d’avaluació atenent al percentatge de cadascuna de les competències específiques superades.
La qualificació final de la matèria ha de ser de 5 o superior. L’alumnat que no superi aquesta nota numèrica, cosa que vol dir que no supera les competències específiques, ha de presentar-se a un examen extraordinari o haurà de fer un treball d’investigació que inclourà situacions d’aprenentatge que despleguin les cinc competències específiques de la literatura universal, segons indiqui el professorat.
1r de Batxillerat - Creació literària
2n de BAT - Llengua catalana i Literatura
1a Avaluació
Competència 1
Prova de comprensió lectora i anàlisi d’un text sociolingüístic [10%]
Competència 9.
Prova de continguts metalingüístics [60%]
Competència 8. Lectura guiada
SdA De la Natàlia a la Colometa [20%]
Competència 4 i 5
Comprensió i elaboració de textos acadèmics de tipologia i registres diversos (10%)
En aquest trimestre les competències 6, 9 i 10 estan incloses dins de les rúbriques de correcció dels comentaris literaris, de les proves de continguts literaris i de les expressions escrites.
2a Avaluació
Competència 4 i 5
Comprensió i elaboració de textos acadèmics de tipologia i registres diversos [10%]
Competència 8 [20%]
Proves de continguts literaris
Comentaris literaris orals o escrits
Reflexions crítiques
Competència 9
Proves de continguts metalingüístics [70%]
En aquest trimestre les competències 6, 9 i 10 estan incloses dins de les rúbriques de correcció dels comentaris literaris, de les proves de continguts literaris i de les expressions escrites.
3a Avaluació
Competència 4 i 5
Comprensió i elaboració de textos acadèmics de tipologia i registres diversos [20%]
Competència 9.
Proves de continguts metalingüístics [80%]
En aquest trimestre les competències 6, 9 i 10 estan incloses dins de les rúbriques de correcció dels comentaris literaris, de les proves de continguts literaris i de les expressions escrites.
Remarques
La nota final de totes les proves quedarà rebaixada pels errors de normativa (gramaticals, lèxics, ortogràfics, morfosintàctics): es descomptaran 0,1 punts per cada error encara que siguin repetits (sense límit), sigui del tipus que sigui.
Si un alumne fa una mala praxi en un examen, se li suspendrà la matèria del trimestre.
No s’acceptaran treballs o exercicis plagiats o elaborats amb programes d’intel·ligència artificial.
Per aprovar l’assignatura cal obtenir una mitjana global de 5. Per poder fer la mitjana final caldrà assolir una nota mínima de 4 en cadascuna de les avaluacions. La nota final es formarà a partir dels percentatges següents: 30% 1a avaluació, 30% 2a avaluació i 40 % tercera avaluació.
Recuperació
En cas que algun alumne no tingui una avaluació assolida, tindrà l’oportunitat de recuperar-la amb una prova o activitat d’avaluació parcial en el moment en què el professorat consideri oportú (recuperació interna).
En cas que algun alumne tingui dues o més avaluacions suspeses, haurà de presentar-se a una recuperació extraordinària.
L’examen de recuperació extraordinària es farà conjuntament a tots els grups en el període determinat per direcció del centre. El Departament de llengua catalana prepara un corpus comú d'examen global de tot el currículum: 60% llengua i 40% literatura.
Si fa una mala praxi a l’examen, se li suspendrà la matèria. En cas que no pugui venir, ha de portar un justificant mèdic.
Si un alumne té pendent la llengua i la literatura catalana de 1r de BAT tindrà una convocatòria extraordinària durant el mes de desembre.
Millora
Amb la finalitat de fer una proposta que pugui encabir totes les opcions i la igualtat d’oportunitats, el departament acorda que puguin apujar 1 punt la nota a partir d’una nota de 5 a cada trimestre fent tres ressenyes orals (de lectures autònomes, d’obres teatrals, de dansa… que hagin pogut anar a veure), participant en concursos literaris de fora del centre, etc. (competència 7).
El departament valorarà l’opció de fer un examen de millora a l’alumnat que hagi assolit un mínim de 7 a l’avaluació final. Amb aquesta millora només podrà obtenir 1 punt més.
2n de BAT - Arts Escèniques
Aquesta matèria és principalment pràctica, però en l’apartat d’anàlisi de textos caldrà llegir una obra de teatre i fer-ne un treball d’acord amb les indicacions establertes. Pel que fa a la resta d’activitats, seran avaluades principalment mitjançant rúbriques d’observació del treball a classe i/o posada en escena. En algunes activitats, l’alumnat omplirà també les rúbriques d’autoavaluació i de coavaluació, però no s’han plantejat criteris d’avaluació pel que fa a aquestes rúbriques de l’alumnat ni pes relatiu i, per tant, queda a criteri del professorat aquest extrem.
Es valorarà la implicació en el treball diari de l’aula i la participació activa en les diferents activitats i tasques implícites en els processos d’aprenentatge així com la seva disponibilitat i implicació per millorar-les a través del treball individual i col·lectiu. En definitiva, es tindrà en compte l’evolució de l’aprenentatge.
Per millorar la nota amb un màxim d’1 punt, cada trimestre es tindrà en compte l’assistència a representacions teatrals no curriculars de les quals s’haurà de presentar una ressenya oral i/o escrita.
A final de curs, es podrà recuperar l’assignatura amb l’activitat i/o prova indicada pel professorat.
2n de BAT - Literatura catalana de modalitat
Avaluació inicial
Avaluació formativa i sumativa
Hàbits de treball
Competència comunicativa
Competència estètica i literària
Competència plurilingüe i intercultural
Competència en la recerca i en el tractament de la informació
L’adquisició d’aquestes competències quedarà reflectida en els elements següents:
o La primera qüestió és d’un abast ampli i s’ha de resoldre en forma de tema. És un enunciat genèric, però que inclou una pauta orientativa dels aspectes en què s’ha de basar la resposta. (3 punts)
o La segona qüestió es refereix a aspectes més concrets de les lectures i es resol de forma breu. Es demana que s’analitzi un aspecte determinat de la lectura. (2 punts)
o La tercera qüestió de la prova consisteix en el comentari d’un text extret d’una de les sis obres de lectura. És un comentari obert, però a l’enunciat s’indicaran aquells punts a tenir en compte.
Criteris d’avaluació
2. Treballs d’expressió escrita
1. Context situacional
1.1. Autor, època i entorn social
1.2. Corrent literari i gènere
2. Contingut i estructura del text
2.1. Tema: relació del tema amb el títol.
2.2. Argument estrofa per estrofa.
3. Recursos literaris destacables ( es pot explicar amb el comentari per estrofes).
4. Mètrica
4.1. Estrofes i versos
4.2. Rima (i ritme)
5. Resum, conclusió i valoració personal
5.1. Aspectes del contingut i de forma més rellevants.
5.2. Valoració de l’estil del poeta.
5.3. Connexió amb la seva època, corrent, precedent d’altres, etc.
3. Expressió oral a l’aula
Avaluació final
❏ 80% mitjana dels exàmens del trimestre esmentats anteriorment.
❏ 20% repartit entre les altres activitats avaluades: activitats orals, comentaris literaris, treballs de lectura obligatòria i actitud.
- Tenir tot el curs suspès o dos trimestres suspesos, per la qual cosa l’alumne/a s’haurà d’examinar de tot el curs.
- Tenir el 3r trimestre suspès, en aquest cas l’alumne/a s’haurà d’examinar solament del 3r trimestre.
- En qualsevol cas, l’alumne/a solament haurà de recuperar aquelles lectures per les quals hagi suspès els trimestres.