Criteris de qualificació de Digitalització Audiovisual - Optativa de 4t d'ESO

Digitalització Audiovisual - Optativa de 4t d'ESO

Totes les activitats executades són avaluables i es busca l’autonomia en l’aprenentatge de l’alumnat. El treball per grups facilita aquesta autonomia. Cada grup haurà de dur a terme les tasques encomanades pel professorat i, al llarg del curs, farà tots els tipus d’activitats que es fan dins de la matèria. L’alumnat ha de demostrar que cada vegada té més competència digital en l’ús del programari de la matèria.

A la majoria de les activitats es recull el criteri de “lliurar correctament” respecte dels documents o enllaços a generar. S’entén amb aquest terme enviar al professor o professora els documents assenyalats a les diferents activitats seguint les pautes indicades (nom del fitxer correcte, desat on es demana, compartit correctament, lliurat dins del termini...).

Cal tenir en compte que totes les activitats grupals s’han plantejat d'acord amb grups de 2 o 3 components. Aquest fet s’haurà de tenir en compte en alguns enunciats d’activitats i els seus criteris d’avaluació corresponents.

Els tres trimestres tenen el mateix valor i es fa mitjana dels tres. Per millorar la nota l’alumne pot fer una activitat de creació d’una revista d’un tema del seu interès personal amb el programari treballat durant el curs.

En totes les activitats (o en la immensa majoria) es treballen moltes de les competències de l’assignatura. Per tant, quan en un trimestre una parella no se l’hagi pogut avaluar d’una competència concreta, es farà a partir de les tasques executades en aquell trimestre.

Quadre trimestral de les activitats i competències:

Evidències

Competències

Criteris d’avaluació

SdA 

Percentatge trimestral

Disseny gràfic

CD 3

Utilitza eines i plataformes virtuals per a la col·laboració i comunicació efectiva.

Comparteix dades, informació i continguts de forma clara i estructurada.

1, 2

20 %

Seleccionar i tractar informació

CL (àmbit lingüístic) 6, CC

Cerca, selecció i contrast de fonts; producció i recerca; ús crític i legal de recursos digitals

Actua responsablement en la selecció de fonts. 

1, 3, 4

10 %

Gravació i edició fotogràfica

CD 3, CC

Utilitza eines i plataformes virtuals per a la col·laboració i comunicació efectiva, respectant les normes de convivència i amb respecte.

Comparteix dades, informació i continguts de forma clara i estructurada.


1, 2, 3

30 %

Gravació i edició de vídeo

CD 3, CC

Utilitza eines i plataformes virtuals per a la col·laboració i comunicació efectiva, respectant les normes de convivència i amb respecte.

Comparteix dades, informació i continguts de forma clara i estructurada.


1, 2, 3

Creació de textos multimodals

CD 2 i 3 CEE (àmbit lingüístic)  2 i 3, CE 

Selecciona i configura eines digitals adequades segons la tasca i les seves necessitats.

Utilitza estratègies eficients de tractament de la informació per construir nou coneixement.

Està atent a l’entorn més proper per generar textos argumentatius interessants.

Crea i comparteix continguts digitals amb autonomia.


Utilitza eines i plataformes virtuals per a la col·laboració i comunicació efectiva.

Comparteix dades, informació i continguts de forma clara i estructurada.


Comprendre i interpretar textos orals, escrits i multimodals, identificar intencions, estructura i informació rellevant.


Planificar i redactar textos multimodals, revisió, cohesió, correcció, registre ajustat.

3, 4

10 %

Interpretació de textos multimodals

CD 2 i 4, CE

Selecciona i configura eines digitals adequades segons la tasca i les seves necessitats.

Utilitza estratègies eficients de tractament de la informació per construir nou coneixement.

Crea i comparteix continguts digitals amb autonomia.


Demostra ús crític i legal de recursos digitals (propietat intel·lectual, fonts fiables).

Aplica principis d’ús segur, saludable i sostenible de les tecnologies.


Comprendre i interpretar textos orals, escrits i multimodals, identificar intencions, estructura i informació rellevant. 


Argumenta i analitza críticament la informació que consumeix.

3, 4

10 %

Participació i actitud

CPiS 3 i 4

Actitud correcta i adequada. 

Ús de la llengua catalana. Iniciativa en les tasques a emprendre.


10 %

Treball cooperatiu

CD 3, CC

Es responsabilitza del treball en grup i en les tasques a realitzar. 


10 %


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada