Criteris de qualificació de Comunicació Digital - Optativa 1r de BAT

Comunicació Digital - Optativa de 1r de BAT 

Procediment d’obtenció de la QUALIFICACIÓ:

Les notes es veuen al Moodle de l’assignatura i apareixen en base 100 per a cada activitat avaluada. En funció dels percentatges establerts s’obté una nota trimestral. La mitjana aritmètica dels trimestres determinarà la mitjana final de la matèria al juny. L’arrodoniment es farà quan la nota trimestral o final sigui igual o superior a X’7.

Les faltes resten 0’1 en tots els tipus d’activitats i fins a un màxim de 2 punts (menys quan el PI o OM indiqui una altra cosa). En cas de plagi o còpia a l’examen es qualificarà amb 0 l’activitat avaluativa. Per poder optar a la qualificació cal haver realitzat el 50% de les activitats avaluatives de cada trimestre.
El desglossat competencial a través dels criteris servirà per indicar les mancances i/o fortaleses específiques de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge que es comunicaran en els butlletins i a la classe.

Per millorar la nota al juny caldrà, en caràcter general, analitzar un anunci audiovisual de màxim 1 minut. La millora serà un increment de la nota global del curs fins a 1 punt (5 = 0, 6 = 0’2; 7 = 0’4; 8 = 0’6; 9 = 0’8 i 10 = 1). En el cas que l’alumne tingui una mancança competencial clarament identificada es podrà realitzar una millora específica, singular o complementària de l’anterior.

La prova extraordinària serà un examen individual competencial (50%) i una part pràctica (article d’opinió i inserció al blog). En cas de pendents de 1r de batxillerat s’usarà la mateixa fórmula amb un es activitats de seguiment prèvies. La nota màxima en ambdós casos és de 5 (fins a 7’4 a la prova) o 6 (7’5 o més).

Les reclamacions segueixen el procediment establert pel centre: docent, departament i direcció (en es terminis i forma que s’estableixin) i s’han d’atendre als criteris de l’assignatura i com s’han aplicat.
Amb caràcter general se seguirà el PI o OM que afectin els alumnes que tinguin aquesta circumstància i que siguin indicats pel tutor d’aula (per exemple, un límit de 0’6 punts de descompte per faltes als alumnes amb dislèxia, 20 minuts més de temps per fer un examen d’1 hora, etc.)

Instruments d'avaluació

Les evidències per obtenir una visió completa de l’assoliment competencial de l’alumne són variades. Així tenim:
- Els exàmens individuals conformen una part significativa del procediment avaluatiu.
- Les produccions dels alumnes, individualment (I) o en parella (P)
- les activitats avaluatives d’aula vinculades a les produccions i a l’assoliment competencial són de caràcter individual.
3.2 Els suports explícits per als alumnes són les rúbriques d’avaluació d’activitats formatives (annex 3) a banda de les indicacions a l’aula (tipologia d’exercicis, consideracions obre què és rellevant i què es penalitza en una prova, exercici, repte, etc.

Avaluació per competències




Les situacions d’aprenentatge es plantegen en clau de fets de la vida real perquè l’alumne s’impliqui en la realització de la tasca i que valori els coneixements, destreses i actituds que s’han treballat a classe. Es busca que la situació doni sentit a allò que estem adquirint, però valorant l’esperit crític vers el procés d’aprenentatge i els sabers que es treballen. I, òbviament, anant de les competències específiques a les generals.
Alguns exemples: el resum d’un text per ser llegit a un familiar, encàrrec de redacció i disseny d’una revista en paper (temàtica lliure), redacta una crònica periodística d’una exposició, ets redactor d’un diari i has d’escriure una notícia, ets divulgador de novetats (temàtica lliure) com a redactor d’una revista digital, ets un periodista i humorista gràfic i crees mems a partir d’una notícia, ets un crític periodístic i fas una crítica d’una revista o diari, ets un crític de publicitat i detalles un anunci audiovisual, etc.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada