Criteris de qualificació de Comunicació Digital - Optativa 1r de BAT

Comunicació Digital - Optativa de 1r de BAT 

QUALIFICACIÓ: Les notes són per trimestre. La mitjana aritmètica dels trimestres determinarà la mitjana final de la matèria al juny. El desglossat competencial servirà per indicar les mancances i/o fortaleses específiques de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge que es comunicaran en els butlletins i a la classe. L’arrodoniment es farà quan la nota trimestral o final sigui igual o superior a X’7. 

INSTRUMENTS d’avaluació: les rúbriques permeten que l’alumne sigui conscient de què se li demana i com se l’avalua en cada situació. 

Per millorar la nota al juny cal realitzar un producte audiovisual (C3) d’un minut (permet incrementar fins a 1 punt la nota final) o fer una ressenya d’unes lectures proposades relacionades amb la matèria (C5i6). Això es farà durant el 3r trimestre (el lliurament ha de ser 5 dies abans de la finalització del curs).  

La prova extraordinària serà un examen competencial amb una part pràctica. Se centrarà en tots els sabers de l'assignatura i, la part pràctica es focalitzarà, sobretot, en l'anàlisi d'algun tipus d'anunci publicitari (cartell o anunci audiovisual). 

AVALUACIÓ PER COMPETÈNCIES (dins de les evidències i amb ponderació independent): 

Competència 

Definició 

Valor absolut 

Competència 1 (CA1). 

Conèixer les  manifestacions de la imatge fixa i en moviment al llarg de la història. 

11% 

Competència 2 (CA2 i CA3). 

Analitzar i interpretar els missatges rebuts a través d’imatge fixa i en moviment tot desenvolupant una percepció crítica. 

5% 

Competència 3 (CA5). 

Explorar la creació audiovisual com un mitjà per expressar idees, opinions i sentiments de forma creativa i personal 

7% 

Competència 4 (LC2): 

Comprendre i interpretar textos orals i multimodals. 

5% 

Competència 5 (LC4): 

Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals. 

5% 

Competència 6 (LC5): 

Produir textos escrits i multimodals. 

30% 

Competència 7 (LC6): 

Seleccionar i contrastar informació. 

26% 

Competència 8 (LC10): 

Usar la comunicació per viure una ciutadania respectuosa i democràtica. 

11% 


Les situacions d’aprenentatge es plantegen en clau de fets de la vida real perquè l’alumne s’impliqui en la realització de la tasca i que valori els coneixements, destreses i actituds que s’han treballat a classe. Es busca que la situació doni sentit a allò que estem adquirint, però valorant l’esperit crític vers el procés d’aprenentatge i els sabers que es treballen. I, òbviament, anant de les competències específiques a les generals. 

Per exemple: el resum d’un text per ser llegit a un familiar, encàrrec de redacció i disseny d’una revista en paper (temàtica lliure), redacta una crònica periodística d’una exposició, ets redactor d’un diari i has d’escriure una notícia, ets divulgador de novetats (temàtica lliure) com a redactor d’una revista digital, ets un periodista i humorista gràfic i crees mems a partir d’una notícia, ets un crític periodístic i fas una crítica d’una revista o diari, ets un crític de publicitat i detalles un anunci audiovisual, etc. 

Evidència 

Trim. 

Competències (i puntuació per a cadascuna) 

Valor trimestral  

Avaluació diagnòstica. Qüestionari. Coneixements previs. 

1r 

 

0 

Resum del text “El gust de la lectura” 

1r 

C6 (5), C7 (5) 

10 

Redactar una notícia i mem 

1r 

C3 (4), C6 (2), C7 (1), C8 (1) 

10 

La fotografia: crònica del WPP (novembre) i el reportatge.  

1r 

C2 (5), C3 (4), C6 (1), C8 (1) 

10 i 10 

Participació a l’aula i esquema 

1r  

C7 (5), C8 (5) 

10 

Examen (teoria i desenvolupament) i Qüestionari Moodle del temari  

1r 

C1 (7), C4 (4) C5 (4) C6 (16), C7 (16) 

45 i 5 

Preparació de la revista (text i imatge)  

2n 

C1 (5), C6 (5), C7 (5) , C8 (5) 

10 

Dissenyar una revista. Exposició oral. 

2n 

C3 (9), C6 (5), C8 (6) 

25 

Redactar un text argumentatiu per al blog 

2n 

C3 (4), C6 (2), C7 (1), C8 (1) 

10 

Dissenyar un blog i crear 3 entrades (text i imatge) i justificació 

2n 

C3 (6), C6 (5), C7 (4), C8 (5) 

15 

Participació a l’aula i esquema 

2n 

C7 (5), C8 (5) 

10 

Examen (teoria i desenvolupament) i Qüestionari Moodle del temari  

2n 

C1 (7), C4 (4) C5 (4) C6 (12), C7 (11) 

35 i 5 

Editar el blog i crear 2 entrades (text i imatge) 

3r 

C3 (5), C6 (5), C7 (5), C8 (5) 

10 

Llegir un diari i fer una entrada al blog 

3r 

C1 (1), C5 (1), C6(1), C8 (2) 

10 

Redactar un text argumentatiu crític amb les xarxes socials.  

3r 

C3 (4), C6 (2), C7 (1), C8 (1) 

5 

Comentari d’un anunci audiovisual 

3r 

C1 (5), C2 (5),  C4 (4), C6 (3),  C8 (3) 

15 

Descobrim la veritat: taller de fake news 

3r 

C1 (2), C5 (2), C6 (3), C8 (3) 

10 

Participació a l’aula i esquema 

3r  

C7 (5), C8 (5) 

10 

Examen (teoria i desenvolupament) i Qüestionari Moodle del temari  

3r 

C1 (7), C4 (4) C5 (4) C6 (12), C7 (12) 

35 i 5 

Apujar nota (després de la mitjana final); al maig: creació, edició i producció d’un vídeo promocional d’un espai de la ciutat (model Elena Gavaldà).  

 

Extra 

C3 (0’3), C7 (0’3), C8 (0’4) 

Màxim 1 punt 


L’assignatura consta de tres situacions d’aprenentatge que s’apliquen a cada trimestre:  

1r trimestre: Una imatge val més que mil paraules? / Les notícies a l’humor a la societat actual.  

2n trimestre:  Tinc un blog i em vull explicar! Pot una revista explicar el meu món? 

3r trimestre: Tinc un blog i em vull explicar!  La publicitat ens alliçona? / Les xarxes ens mostren la veritat’ 

Extra: Explica audiovisualment un racó de la teva ciutat 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada