AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ
Seguirem els eixos fonamentals proposats pel Departament, d’acord amb el sistema actual d’avaluació.
Les competències 2 i 3 de llengua catalana corresponen a la comunicació oral i l’entenem com a transversal.
Les competències 7 i 8 de llengua catalana corresponen a l’educació literària. Tenint en compte que es treballaran al projecte Llegim, tenen un pes més reduït a la matèria.
Competència 1: Plurilingüe
Competència 2: Comprensió oral
Competència 3: Expressió oral
Competència 4: Comprensió lectora
Competència 5: Expressió escrita
Competència 6: Informacional
Competència 7: Lectura autònoma
Competència 8: Literària
Competència 9: Gramatical
Competència 10: Llenguatge democràtic i no discriminatori
1r trimestre:
- Competència 9: 40 % categories gramaticals (nom i adjectiu), consonantisme i vocalisme, i dictats.
- Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites i orals, i comprensions lectores i orals.
15 % SdA Descripció d’espais oberts.
-Competències 7 i 8: 10 % educació literària: poesia (unitat 3).
- Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 15 %, actitud, participació, deures i dossier.
2n trimestre:
- Competència 9: 40 % categories gramaticals (determinants i pronoms), accentuació i signes de puntuació, i dictats.
- Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites i orals, i comprensions lectores i orals.
15 % SdA El conte
- Competències 7 i 8: 15 % educació literària: narrativa (unitat 1) i lectura obligatòria Ombres a la foscor.
- Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 10 %, actitud, participació, deures i dossier.
3r trimestre:
- Competència 9: 40 % categories gramaticals (verb, adverbi, preposició i conjunció), puntuació (punt i coma), i dictats.
- Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites i orals, i comprensions lectores i orals.
15 % SdA El còmic.
- Competències 7 i 8: 10 % educació literària: teatre (unitat 2).
- Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 15 %, actitud, participació, deures i dossier.
Els errors de caràcter lèxic, sintàctic, morfològic i ortogràfic tindran una penalització del 0,05 (2 errors 1 dècima) per error fins a un màxim de 2 punts de la nota. Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració. Aquests criteris cal tenir-los presents en totes les activitats d’avaluació que l’alumnat presenti.
En un dictat, es descomptarà 0,5 per falta.
Les expressions escrites es corregiran seguint el model de la rúbrica que adjuntem a l’annex. Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració.
Es farà una prova d’avaluació inicial destinada a saber els coneixements i habilitats en la matèria i així poder triar els alumnes que necessiten una atenció especial i un reforç específic. Aquests alumnes aniran al grup de desdoblament i seran, com a màxim, entre sis o set per grup. Aquesta prova es passarà el segon dia de classe.
Es valorarà la feina de l’estiu (quaderns, lectures...) amb una nota positiva de fins a 1 punt a la 1a avaluació.
L’avaluació final serà el resultat de la mitjana ponderada de les tres avaluacions: 25%, 25%, 50%.
En cas que un alumne suspengui la primera i/o la segona avaluació, tindrà la possibilitat de recuperar-les amb les activitats avaluatives que el professor determini durant el trimestre següent. La nota màxima de les activitats avaluatives és 5. En cas que un alumne suspengui el curs, hi haurà una activitat de recuperació global de tot el curs, determinada pel professor, per tal de superar la matèria. La nota màxima d’aquesta recuperació serà un 5.
Si un alumne suspèn el curs, haurà de fer activitats de recuperació, decidides pel departament, durant el mes de novembre del curs vinent.
Millora
Cada trimestre l’alumne pot millorar la qualificació fins a un punt, sempre que la nota mínima sigui un 5. Cada professor decidirà les activitats de millora al llarg del curs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada