Criteris de qualificació de 2n d'ESO

 AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ

Seguirem els eixos fonamentals proposats pel Departament, d’acord amb el sistema actual d’avaluació.

Les competències 2 i 3 de llengua catalana corresponen a la comunicació oral i l’entenem com a transversal. 

Les competències 7 i 8 de llengua catalana corresponen a l’educació literària. Tenint en compte que es treballaran al projecte Llegim, tenen un pes reduït a la matèria.

Competència 1: Plurilingüe

Competència 2: Comprensió oral

Competència 3: Expressió oral

Competència 4: Comprensió lectora

Competència 5: Expressió escrita

Competència 6: Informacional

Competència 7: Lectura autònoma

Competència 8: Literària

Competència 9: Gramatical

Competència 10: Llenguatge democràtic i no discriminatori


1r trimestre: 

Competència 9 i 1: 40 % sintagmes (nominal i verbal), verbs regulars i irregulars, les llengües i els seus parlants, vocalisme i consonantisme

Competència 4 i 5: 

20 % expressions escrites i orals, comprensions lectores i orals

15 % SdA Anuncis publicitaris

Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 1)

Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 15 %, actitud, participació, deures i dossier. 

2n trimestre: 

Competència 9: 40 % categories gramaticals (verbs irregulars i sintagma adjectival), accentuació i signes de puntuació 

Competència 4 i 5: 

20 % expressions escrites i orals, comprensions lectores i orals

15 %  Cerquem en el bagul dels records. 

Competències 7 i 8: 15 % educació literària i lectura obligatòria Mar i cel

Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 10 %, actitud, participació, deures i dossier, dictats

3r trimestre: 

Competència 9: 40 % sintagmes (adverbial i preposicional) i lèxic.

Competència 4 i 5: 

20 % expressions escrites i orals, comprensions lectores i orals

15 % SdA Ruta pel barri!

Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 2: text narratiu)

Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 15 %, actitud, participació, deures i dossier, dictats 

Els errors de caràcter lèxic, sintàctic, morfològic i ortogràfic tindran una penalització del 0,05 (2 errors 1 dècima) per error fins a un màxim de 2 punts de la nota. Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració. Aquests criteris cal tenir-los presents en totes les activitats d’avaluació que l’alumnat presenti.

En un dictat, es descomptarà 0,5 per falta.  

Les expressions escrites es corregiran seguint el model de la rúbrica del departament. Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració.

Es valorarà la feina de l’estiu (quaderns, lectures...) amb una nota positiva de fins a 1 punt a la 1a avaluació.

L’avaluació final serà el resultat de la mitjana ponderada de les tres avaluacions: 25%, 25%, 50%. 

En cas que un alumne suspengui la primera i/o la segona avaluació, tindrà la possibilitat de recuperar-les amb les activitats avaluatives que el professor determini durant el trimestre següent. La nota màxima de les activitats avaluatives és 5. En cas que un alumne suspengui el curs, hi haurà una activitat de recuperació global de tot el curs, determinada pel professor, per tal de superar la matèria. La nota màxima d’aquesta recuperació serà un 5. 

Si un alumne suspèn el curs, haurà de fer activitats de recuperació, decidides pel departament, durant el mes de novembre del curs vinent.


Millora

Cada trimestre l’alumne pot millorar la qualificació fins a un punt, sempre que la nota mínima sigui un 5. Cada professor decidirà les activitats de millora al llarg del curs.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada