AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ
Seguirem els eixos fonamentals proposats pel Departament, d’acord amb el sistema actual d’avaluació.
Les competències 2 i 3 de llengua catalana corresponen a la comunicació oral i l’entenem com a transversal.
Les competències 7 i 8 de llengua catalana corresponen a l’educació literària. Tenint en compte que es treballaran al projecte Llegim, tenen un pes reduït a la matèria.
Competència 1: Plurilingüe
Competència 2: Comprensió oral
Competència 3: Expressió oral
Competència 4: Comprensió lectora
Competència 5: Expressió escrita
Competència 6: Informacional
Competència 7: Lectura autònoma
Competència 8: Literària
Competència 9: Gramatical
Competència 10: Llenguatge democràtic i no discriminatori
1r trimestre:
Competència 9 i 1: 40 % sintagmes (nominal i verbal), verbs regulars i irregulars, les llengües i els seus parlants, vocalisme i consonantisme
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites i orals, comprensions lectores i orals
15 % SdA Anuncis publicitaris
Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 1)
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 15 %, actitud, participació, deures i dossier.
2n trimestre:
Competència 9: 40 % categories gramaticals (verbs irregulars i sintagma adjectival), accentuació i signes de puntuació
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites i orals, comprensions lectores i orals
15 % Cerquem en el bagul dels records.
Competències 7 i 8: 15 % educació literària i lectura obligatòria Mar i cel
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 10 %, actitud, participació, deures i dossier, dictats
3r trimestre:
Competència 9: 40 % sintagmes (adverbial i preposicional) i lèxic.
Competència 4 i 5:
20 % expressions escrites i orals, comprensions lectores i orals
15 % SdA Ruta pel barri!
Competències 7 i 8: 10 % educació literària (unitat 2: text narratiu)
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 15 %, actitud, participació, deures i dossier, dictats
Els errors de caràcter lèxic, sintàctic, morfològic i ortogràfic tindran una penalització del 0,05 (2 errors 1 dècima) per error fins a un màxim de 2 punts de la nota. Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració. Aquests criteris cal tenir-los presents en totes les activitats d’avaluació que l’alumnat presenti.
En un dictat, es descomptarà 0,5 per falta.
Les expressions escrites es corregiran seguint el model de la rúbrica del departament. Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració.
Es valorarà la feina de l’estiu (quaderns, lectures...) amb una nota positiva de fins a 1 punt a la 1a avaluació.
L’avaluació final serà el resultat de la mitjana ponderada de les tres avaluacions: 25%, 25%, 50%.
En cas que un alumne suspengui la primera i/o la segona avaluació, tindrà la possibilitat de recuperar-les amb les activitats avaluatives que el professor determini durant el trimestre següent. La nota màxima de les activitats avaluatives és 5. En cas que un alumne suspengui el curs, hi haurà una activitat de recuperació global de tot el curs, determinada pel professor, per tal de superar la matèria. La nota màxima d’aquesta recuperació serà un 5.
Si un alumne suspèn el curs, haurà de fer activitats de recuperació, decidides pel departament, durant el mes de novembre del curs vinent.
Millora
Cada trimestre l’alumne pot millorar la qualificació fins a un punt, sempre que la nota mínima sigui un 5. Cada professor decidirà les activitats de millora al llarg del curs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada