AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ
Seguirem els eixos fonamentals proposats pel Departament, d’acord amb el sistema actual:
Les competències 2 i 3 de llengua catalana corresponen a la comunicació oral i l’entenem com a transversal.
Competència 1: La llengua i els seus parlants
Competència 2: Comprensió i interpretació de textos orals
Competència 3: Producció de textos orals
Competència 4: Comprensió lectora
Competència 5: Expressió escrita
Competència 6: Cerca, selecció informacional
Competència 7: Lectura autònoma
Competència 8: Educació literària
Competència 9: Estructura de la llengua
Competència 10: Llenguatge democràtic i no discriminatori
1r trimestre:
Competència 1 i 9: 50 %
Descriure i valorar la diversitat lingüística i cultural a partir del reconeixement de les llengües de l’alumnat i la realitat plurilingüe i pluricultural. (C1)
Derivació, oració: modalitats, subjecte i predicat, veu passiva; ortografia: repàs d’ortografia (C9).
Competència 4 i 5: 20%
Expressions escrites (els textos persuasius), comprensions lectores. (10%)
SdA: Anunciem la nostra ciutat! (10%)
Competències 7 i 8: 20%
Educació literària (Poesia trobadoresca i poesia del segle XIV i XV) (10%)
Lectura obligatòria (10%).
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 10%
Actitud, participació, deures d’estiu, deures i dossier.
2n trimestre:
Competència 1 i 9: 50%
Complements verbals: CD, CI, atribut i predicatiu.
Substitució pronominal
La síl·laba i l’accentuació, dièresi i puntuació.
Competència 4 i 5: 20%
Expressions escrites (el text argumentatiu i el text informatiu (notícia)), comprensions lectores (10%)
SdA: Visions crítiques de la ciutat. Com la podríem millorar? (10%)
Competències 7 i 8: 20%
Educació literària (narrativa Edat Mitjana: novel·la de cavallers, Ramon Llull…) i lectura obligatòria. 10 %
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 10%
Actitud, participació, deures i dossier.
3r trimestre:
Competències 1 i 9: 50%
Complements verbals (CC o adjunt i CAgent) i substitució pronominal.
Lèxic: fenòmens semàntics, formació de paraules i barbarismes
Competència 4 i 5: 20%
Expressions escrites (el reportatge i la crònica), comprensions lectores… (10%)
SdA: Coneixem la nostra ciutat? (10%)
Competències 7 i 8: 20%
Educació literària (Edat moderna i les seves temàtiques)(10%)
Lectura obligatòria. (10%)
Competència clau, social i d’aprendre a aprendre i competències 2 i 3: 10%
Actitud, participació, deures i dossier.
També cal tenir en compte els següents aspectes:
- Es valorarà la feina de l’estiu (quaderns, lectures…) amb una nota positiva de fins a 1 punt del primer trimestre.
- En cas d’un dictat es descomptarà 1 punt per falta. En casos especials, el professor ho valorarà.
- Les expressions escrites s’avaluaran amb la rúbrica d’expressió escrita del cicle. Les faltes d’ortografia a les activitats d’avaluació descompten 0,1 punts amb un màxim de 2 punts.
- Sempre cal respectar la discrecionalitat del professor a l’hora de valorar les causes de l’error i, per tant, la seva valoració. Aquests criteris cal tenir-los presents en totes les proves, exàmens i treballs que l’alumnat presenti.
- Es farà un examen per avaluació. Per raons pedagògiques el professorat pot partir la matèria en dues proves sempre que ho cregui oportú. L’avaluació és contínua.
- L’avaluació final serà el resultat de la mitjana ponderada de les tres avaluacions: 25%, 25%, 50%.
- En cas que un alumne suspengui la primera i/o la segona avaluació, tindrà la possibilitat de recuperar-les amb les activitats avaluatives que el professor determini durant el trimestre següent. La nota màxima de les activitats avaluatives és 5. En cas que un alumne suspengui el curs, hi haurà una activitat de recuperació global de tot el curs, determinada pel professor, per tal de superar la matèria. La nota màxima d’aquesta recuperació serà un 5.
- Si un alumne suspèn el curs, haurà de fer activitats de recuperació, decidides pel departament, durant el mes de novembre del curs vinent.
- Si un alumne fa una mala praxi en un examen d’avaluació, suspèn l’avaluació.
- En cas que un alumne no assisteixi a una prova fixada amb anterioritat, prevalen les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC).
Millora
Cada trimestre l’alumne pot millorar la qualificació fins a un punt, sempre que la nota mínima sigui un 5. Cada professor decidirà les activitats de millora al llarg del curs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada