diumenge, 4 de juny del 2017

Premi Coca-cola 2017


L'alumna Maria Sabater de 2n d'ESO C, tutelada per la professora Cèlia Descarrega, va obtenir el segon premi de relat curt que organitza Coca-cola (un diploma, una càmera de fotografia i quatre entrades a Port Aventura).

El títol de la redacció, "Quaranta anys sense tu" (el trobeu a sota d'aquesta segona fotografia), era fruit del tema escollit per l'empresa per realitzar l'escrit aprofitant les 40 edicions del premi de narrativa juvenil en català (el més antic i dels pocs que es realitzen amb alumnes "in situ").

Aquest any hi han participat 1.912 estudiants de 1r i 2n d'ESO i només 58 han estat premiats. L'acte de lliurament va tenir lloc al teatre xinès de Port Aventura.


QUARANTA ANYS SENSE TU

Fa quaranta anys que vas marxar, però encara ets als meus somnis. No hi ha manera de fer-te

fora. Creu-me, ho he intentat.

El teu nom està gravat al meu cor, a la meva memòria, a la meva ànima i a la meva pell.

Creia que amb el temps t’oblidaria, però quaranta anys després veig que és impossible.

Quan te’n vas anar aquell vespre, no vas fer-ho sola. Et vas emportar la meva alegria, la meva

felicitat i les meves ganes de viure.

De tant en tant et veig asseguda a la parada de l’autobús on ens vam conèixer. Portes el

mateix vestit blau que aquell dia i els teus rínxols es mouen amb el vent. Intento apropar-me a

tu, però en el mateix instant que et toco desapareixes.

Fa quaranta anys que tot és gris i des d’aquell dia els meus llavis no dibuixen un somriure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada