Ahir a la Biblioteca Pública de Tarragona l'escriptora Tina Vallès va fer una conferència titulada "El triple silenci femení en la literatura infantil" dins el marc del Festivalet Blau.
L'escriptora va desilenciar una sèrie de dones escriptores, mestres, pedagogues, antropòlogues, compositores, artistes, il·lustradores ... que han quedat a l'oblit. Vallès ha volgut compartir part del seu treball d'investigació i ha situat les següents autores en el punt de mira: Narcisa Freixas Cruells, Maria Esteve de Vicens, Sara Llorens Carreres, Francisca Rius Sanuy, Palmira Jaquetti Isant, Josefina Tanganelli Plana, Maria Mariné Mariné i Maria Mulet Mulet. Aquestes dones van tenir un activisme cultural molt important a l'època en què van viure. Van ser pioneres en molts dels seus àmbits professionals i d'estudi. Totes es van dedicar a defensar la llengua catalana, la cultura i l'educació de les noies, en un moment en què les noies no podien accedir a l'educació.
Una xerrada molt constructiva en què alguns alumnes del nostre centre han pogut entrar en el món de la literatura infantil en veu de dona.
"No em silencieu!
Soc un antic alè arrelat
a la terra on pastura l'esperança.
Matilde Llòria "Prec" (1965)


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada